Testet "vilket parti har bäst hemsida”

Tredje ut: Socialdemokraterna

Det här är en seriös sida. Den känns väldigt riktad till en specifik grupp (främst medelålders kvinnor). Jag känner mig oerhört förbisedd. Jag ville bara gå in för att kolla lite enkla saker men istället möts jag av långa texter som bara känns som en pärs att försöka ta sig igenom. Det här är vad jag kallar svårtillgänglig politik. De är inte lika övertydliga och enkla som vänstern och miljöpartiet.

Det går dock att få hemsidan på teckenspråk, vet dock inte hur det går till. De har en del bra länkar på första sidan. För att vara Sveriges största parti så tycker jag att de verkar oerhört dåliga på att försöka få ut sin politik.


Kommentarer
Postat av: Ost

Jag förstår vad du menar att det kännns som en pärs att ta till sig texten, JAg vet däremot inte om jag personligen skulle vilja kalla det svårtillgänglig politik. Jag tycker det är bra att de tar upp så pass mycket som de gör. Dessutom tyckte jag att iallafall då jag läste om det jag var ute efter så var det informationen upplagd så som om jag ville ha en hint om vad partiet tyckte i frågan så var det bara läsa början av sidan. Samtidigt vet jag att jag kan läsa mer om det nu är en fråga jag är väldigt intresserad av. Jag har hellre en sida med mer information än för lite, men jag förstår vad du menar. Det handlar nog om en smaksak

2010-05-28 @ 15:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0