Maud och hennes mortlar

Här sitter vi dagligen och bedömer politikerna, utan att veta någonting om deras personliga intressen eller för den delen, samlingar..
Maud Olofsson samlar på mortlar, det offentliggjordes i Antikrundan.  Mortlarna symboliserar enligt Maud mycket, bland annat hennes intresse för mat.

Maud Olofsson växte upp i Högbyn i Örnsköldsviks kommun, hon är gift med Rolf Olofsson, han är personalchef i Robertfors kommun.
Den kritik som vanligast riktas mot Maud från journalister  är att hon inte alltid svarar på de frågor som journalisterna ställer.

"Om journalisterna ägnade sig mindre åt beskrivningar av färgen på läpparna, skorna och klädseln skulle inte så många skrämmas bort av beskrivningen av partiledaren. För många tycker att det är obehagligt att läsa om Maud Olofssons utseende, tar illa vid sig"

Citat taget från http://badlandshyena.wordpress.com/2010/01/15/journalister-hatar-maud-olofsson/

Hur som helst, jag tycker i alla fall att det var givande att få veta lite mer om Maud Olofsson, för hon har tidigare känts ganska anonym för mig, och det vill man ju inte känna om sveriges mäktigaste kvinna.







Sedan förstår jag inte vad det är som är så obehagligt med Mauds utseende; här till exempel sportar hon sitt 
D&G-skärp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilden är ettr bra val..

2010-05-12 @ 10:51:27
Postat av: Fröken Emma

Vänta nu här, är du inne på ett nytt spår nu? Var det skolans ordningsproblem du skrev om? Kul med mortlar...

2010-05-12 @ 10:56:38
Postat av: <3

Det här var bara en avstickare som jag inte tänkte räkna in bland mina sju inlägg ';D

2010-05-12 @ 12:04:22
Postat av: Anonym

jag tyckte det var ett mycket bra inlägg. det gjorde mig glad

2010-05-15 @ 20:57:24
Postat av: Fröken Emma

Finns det ingen annan politiker som samlar på något mer freakigt?

2010-05-18 @ 13:55:28
Postat av: Anonym

made my day!

2010-05-28 @ 00:24:45
Postat av: Anonym

this made my day!

2010-05-28 @ 00:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0