är du lurad? eller har du koll??

så var det snart dax för val! i tidningar på radio å tv får vi vår dagliga dos av politiksnack. "Mona Sahlin köper dyr lyxväska", "svenska folket har stort förtroende för Fredrik" men har du tänkt på vem som skriver allt? finns det en tanke bakom?
hmmm...du tänkte säkert på den svenska yttrande och pressfriheten, att det inte är som i det Italienska imperiet!
jag kommer därför att granska DN som varje dag läses tidningen av 883 000 personer, nära tio procent av landets befolkning mellan 15 och 79 år.

DN är oberoende, står fri från partier, organisationer och ekonomiska maktsfärer. DN:s politiska hållning är liberal. Tidningen redigeras i liberal och frisinnad anda. Under en period av omskakande förändringar har DN att med ny skärpa hävda det öppna samhällets grundläggande värden, däribland upplyst förnuft och toleransklimat.

så står det på DN:s hemsida. men samtidigt som de säger sig vara neutrala och oberoende ingår de i Bonnierkoncernen. värt att tänka på!
jag hakar upp mig bara lite lite på slutet "....däribland upplyst förnuft...."som för mig låter som Voltair under upplysningen och att vara liberal är väl ändå ett ställningstagande? eller vad tycker du?
liberalism är en politisk lära med olika inriktningar som betonar att den enskilda människan ska vara helt fri. Dels handlar det om frihet från tvång, alltså att alla ska få tycka och tänka som de vill. Dels handlar det om valfrihet, det vill säga att alla ska få starta företag, arbeta med vad de vill, köpa vad de vill, med mera

Det här har inte jag hittat på utan det är faktiskt vad NE säger att liberalism är! så det så!
så kolla mina inlägg varje dag, jag kommer att hålla stenkoll på DN så att du inte blir lurad när du försöker ta reda på vilket parti du ska rösta på!detta blir alltså en läsning med lupp och superduper -hybrid -neutrala- glasögon!
hare gött

Kommentarer
Postat av: Fröken Emma

Aha intressant vinkling. Ska du kolla allmänt vad de rapporterar inför valet eller ska du välja någon specifik fråga?

2010-05-10 @ 14:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0