Testet "vilket parti har bäst hemsida”

Fjärde ut: Moderaterna

Det första jag möts av är en hel del trevliga bilder på första sidan. De har extremt mycket länkar till olika hemsidor där man kan få tag på moderaterna. Blir väldigt överraskad och glad över att de har en dygnet runt TV. Varför är det ingen annan som har tänkt få ut sin politik på det sättet? Vad jag vet är det nästintill bevisat att man tar in mer om man får det genom flera sinnen, alltså bild och hörsel.

Jag blir dock lite nedslagen om att en hel del verkar handla om att trycka ned de rödgröna, varför kan inte alla partier bara koncentrera sig på att få ut sin egne politik istället för att trycka ned varandra? Som det är nu får man ju bara reda på ved den andra gör fel men inte vad de gör som är bra.

Jag gillar dock att de visar upp Fredrik Reinfeldt som en nära vän. Politiker ska vara nära tycker jag och lättillgängliga. Det är en sida som är väldigt seriös men som ändå lyckas få fram samma känsla som miljöpartiet och Vänstern lyckas med, nämligen känslan av att de tycker om mig.

De har också en bekväm pressjour. Skulle vara intressant att ringa till någon av dem och se hur lättillgängliga de faktiskt är. De finns dessutom bilder till alla och många skriver bloggar. Moderaterna har verkligen fattat värdet av att utnyttja alla medel för att nå ut till folket och väljarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0