Fresh facts about Mr. F

Fredrik Reinfeldt är moderaternas partiledare och också vår stadminister. Jag blev inspirerad av inlägget som handlade om Maud här på bloggen, därför tänkte jag (med mitt fokus på moderaterna) skriva ett litet kort inlägg om Fredrik själv.

Bland annat har Fredrik gjort lumpen i Kiruna , och inte nog med det, som ung spelade han basket i klubben "Tensta Tigers". Han är även mycket kreativt lagd, teateruppsättningar och kabaréer deltog han ofta i under sin ungdomstid, stå på scen är alltså ingenting som är nytt för Fredrik.

Liksom många andra ångrar Fredrik att han försummade och slutade studera franska, vilket är förståeligt med tanke på vilket världsspråk det är, och hur viktigt det är inom politiken.
Fredrik har ett stort matintresse, bland annat gillar han korvgryta, skaldjur och pasta extra mycket. Men även då han blir glad när han får i sig en bit mat finns inget som gör honom lyckligare än vad hans barn gör.
Det är inte särskilt förvånande att Fredriks favoritämnen i skolan var samhällskunskap och historia, inte heller så förvånande att han skulle vilja träffa Abraham Lincon...

Mina tankar:

Jag tycker personligen att Fredrik verkar vara en familjekär och härlig politiker. Han är inte rädd för att berätta om sitt privatliv, han ska bland annat ha nämnt att han ibland tar ut sina barn på trädgården och går en sväng när han tycker de har varit inne för länge. Mina reflektioner angående Fredrik har ingenting med hans politik att göra, jag tycker enbart att han är en trevlig kis- mina åsikter om moderaternas politik kan ni se mer av i mina andra inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0